lørdag 31. juli 2010

Myntevann

Det siste tilskuddet på vannfronten er vann med mynte. Metromint har kommet med seks ulike smaker og variasjoner av vann med mynte som inkluderer peppermynte, spearmint, kirsebær og mynte, sitron og mynte, appelsin og mynte og mintsjokolade.
Jeg har testet peppermynte da det virket som det mest nøytrale av disse. I USA holdt jeg i en flaske med cherrymint, men pga. lang kø satte jeg den pent og pyntelig tilbake. I USA koster disse flaskene ca 10 kr, her hjemme koster de ca 30 kr. Så er det verdt prisen?
Vel det var en forfriskende opplevelse, litt som å tygge tyggegummi uten den søte smaken - for disse er uten kunstige eller ekte søtningsmidler. Den perfekte temperaturen å nyte en Metromint er visstnok -9 grader men jeg skjønner ikke helt hvordan man skal få det til uten å fryse det og lage slush, slik jeg gjorde! Hvis jeg hadde en terning ville de fått terningkast fire!

Har du testet Metromint?

2 kommentarer:

  1. hvor i norge får man kjøpt disse?

    SvarSlett
  2. Man fikk kjøpt de på Deli de Luca og eks. Ultra, men jeg kan ikke huske å ha sett de på en stund (skal sies at jeg heller ikke har lett så hardt) Kanskje det ikke ble en hit og at de allerede er utgått av sortimentet?

    SvarSlett