tirsdag 7. september 2010

Oslo-tipset: Alex Sushi



Jeg elsker sushi og har hatt mange gode måltider på ymse sushi-restauranter i hovedstaden. Men selv om man har spist det man selv anser som god sushi, så vet man at det finnes et sted hvor sushien nærmest er hellig. Jeg snakker om Alex Sushi på Solli Plass. Den legendariske restauranten hvor bordene alltid er fullbooket, som høster inn seks'ere i anmeldelser og som er lovpriset av alle som kan sushi.

Råvarene er av ypperste klasse. Fisken er så mør og god som smør, alt er delikat anrettet og det smaker rett og slett fantastisk. Prisnivået er relativt høyt, men det er en opplevelse man absolutt bør unne seg! Det er noe helt eget å kunne sitte i baren og se kokkene preparere de lekreste sushibiter.

Det eneste som er fryktelig synd er at det blir vanskelig å spise sushi noe annet sted etter dette.


2 kommentarer:

  1. Jeg har aldri smakt sushi, men jeg innbiller meg at jeg kommer til å like det. Kanskje dette er stedet å dra en gang jeg er i Oslo?

    SvarSlett
  2. Er selv veldig glad i Sushi så nå vet jeg hvor jeg skal dra neste gang jeg skal til Oslo!

    SvarSlett