mandag 25. oktober 2010

London-tipset: John Lewis



En av mine faste stopp i London er et besøk i varemagasinet John Lewis. Det er en utbredt kjede i England, men mitt stopp er på Oxford Street. Her inne kan jeg bruke mange timer! Det er til tider både hektisk og kaotisk i den gigantiske bygningen som inneholder mange etasjer fylt med kosmetikk, klær, interiør og gaver, men det er mange godbiter å hamstre med seg hjem.

I kosmetikkavdelingen er fylt med merker vi ikke får tak i i Norge og merker man kan spare bic bucks på å kjøpe der. Her får man blant annet kjøpt den økologiske hudpleieserien REN, luksuriøse Molton & Brown, morsomme og rimelige Anatomicals, det herlige kosmetikkmerket Benefit, de hippe spaproduktene fra Bliss, fornuftige Burt's Bees, nostalgiske Cath Kidston, det friske hudpleiemerket Caudalie, frekke produkter fra Cowshed, eksklusive Diptyque, populære Essie neglelakker, den glamorøse hårpleien fra Frederic Fekkai, tradisjonelle Kiehl's, velduftende spa-produkter fra Rituals og fantastiske festlige Philosophy.

Det er også den perfekte butikk å handle dekorasjoner og pynt til ulike sesonger, eks. julepynt og Halloween. Her kan du ta med deg alt fra juletrepynt til engelske tradisjonelle "christmas crackers" (elegante smell bon-bon'er fylt med små gaver), julestrømper og julelys.

Ellers er det etasjer med møbler og annet interiør, men det er som regel så vanskelig å få fraktet med seg at det blir med drømmene!

Noe jeg derimot kan ta med meg er duftlys. Jeg pleier alltid hamstre inn, særlig duftlysene fra Lily Flame. De lukter fantastisk og John Lewis fører et bredt utvalg. Det er også mange lekre kort og stationary.

Har du tid til å handle klær kan du finne merker som French Connection, Coast, Jaegar, Jigsaw, Nicole Fahri, Paul and Joe Sister + mye mer!

Jeg bærer tungt når jeg kommer ut av John Lewis for å si det sånn!

1 kommentar:

  1. Aiaiai, dette paradiset har jeg aldri hørt om! Gjett om jeg skal dit når jeg skal til London i januar:) Takk for tipset!

    SvarSlett