søndag 17. oktober 2010

Øyebrynsmagi!





Jeg er en av de som alltid har hatt håpløse øyebryn! De er uten ordentlig fasong, de vokser ujevnt og de er ikke spesielt flatterende. Jeg har prøvd meg på et par produkter som kanskje skulle forbedre de håpløse brynene mine. Blant annet har jeg testet øyebrynsgelé - det førte til reaksjoner fra venner som "Jeg tror du flasser du i øyebrynene!?". Jeg bruker vanligvis pinsett til å nappe, men har også testet hårfjerningskrem - på det éne øyebrynet - som resulterte i 1 og 1/2 øyebryn! Mamma så helt skrekkslagen ut! Ellers har jeg forsøkt å benytte øyebrynsblyant men den gjorde at jeg både så sint og morsk ut. Det er tydelig at noe drastisk måtte gjøres! Løsningen ble Anastasia Brow Kit!
Anastasia er en av USAs mest ettertraktede øyebrynsspesialister. Det som begynte som en liten salong og ekspertise har i dag blitt til et stort konsern og en rekke skjønnhetsprodukter som skal gi "mannen i gata" lekre øyebryn.


Øyebrynssettet har en verdi på 171 dollar (ca 1100 kr), men selges til 75 dollar (ca 500 kr). Dette er mye penger til å være et kosmetikkprodukt i USA! Forventningene var derfor skyhøye.
Man får åtte produkter innpakket i en lekker og praktisk lilla sminkepung med fine detaljer. I tillegg kommer det en DVD med instruksjoner og tips.
Settet inneholder:
* "Cooling Eye Brightener" et kremserum som inneholder koffein og hvit te som skal avkjøle, stramme opp og fjerne poser under øynene. Skal være spesielt utviklet for nynappede øyebryn med sine kjølende ingredienser. Lysreflekterende pigmenter skal gi en illusjon om våkne, friske øyne.
Dette er en lett skimrende lys rosa krem i tube med applikator. Påføres i øyeområde og føles kald mot huden, har bittelitt dekkevne og fungerer mest som en highlighter. Ikke noe revolusjonerende produkt, men det er behagelig og gir en bitteliten forbedring i øyeområdet.
* Mini Lash Lifting Mascara - Anastasias egen mascaravariant som skal løfte vippene og gi mer volum med kun ett strøk. Denne har jeg ikke testet enda.
* Maler -Fem ulike øyebrynsstensiler i ulike fasonger og størrelse slik at du ganske sikkert finner din match. Disse skal fylles inn med øyebrynspudder og så napper du deretter vekk hårene som faller utenfor.
* Øyebrynspudder-duo - et søtt lite sølvetui med speil og to forskjellige øyebrynsfarger i pudderform.
* Pinsett - i pastellrosa og med presis, skarp tupp. Kjempegod pinsett!
* Clear Brow Gel - klar øyebrynsgelé som inneholder balsamerende botaniske ingredienser og som ikke skal flake av. Absolutt en av de bedre øyebrynsgeléene!
* Matte Camille Highlighter - en tykk blyant i en lyslys rosa som skal highlighte øyebrynet. Lett å bruke og den er uten glitter, så den gjør jobben sin!

* Mini Duo Brush - et redskap med børste og skarp pensel, gjør at jobben med å gre og fylle inn øyebrynene blir presis.

Det jeg egentlig ville frem til var at dette settet er min beste investering på lenge! Øyebrynene mine har fått form, farge og stil! Love it!

Hva gjør du for å forme dine øyebryn?

1 kommentar: