søndag 30. oktober 2011

Basisgarderoben: Cocktailring


Hvis du kun skal ha én ring i smykkeskrinet bør det være en skikkelig cocktailring (..noen vil kanskje si seg uenig og hevde at både forlovelsesring og giftering burde prioriteres, men jeg skal holde en knapp på cocktailring).

En cocktailring defineres som en overdrevent stor ring med kunstige eller ekte edelstener. De ble populære på 40- og 50-tallet og anses også som "statement rings".  De kan ofte være dramatiske av utseende, men kommer i både klassiske og trendy varianter, og formet som blomster eller dyr er ofte populære. Det er en lett og effektiv måte å oppdatere antrekket på og er derfor blitt svært populære siden de ble introdusert.

Ordet cocktailring kommer fra dagene hvor alkohol var forbudt og man brukte flapperkjoler når man skulle pynte seg. De rike og velstående hadde fester i smug hvor de stæsjet seg opp og viste status ved å spankulere rundt med massive ringer mens de drakk drinker på hemmelige lokasjoner.

En cocktailring kan du fint investere litt ekstra penger i, selv om det finnes mange rimeligere varianter. En fantatisk ring kan virkelig løfte et antrekk og vil glitre hver gang du løfter champagneglasset.


Den er veldig anvendelig i den grad at den kan brukes til alle type kjoler og antrekk, uansett om det er lange armer, korte ermer, lang kjole eller kort kjole. Ringen kan anvendes på alle fingre, men ringefinger er mest vanlig, mens det er mer moderne å benytte den på pekefingeren!

Eksklusive varianter: YSL, Roberto Cavalli, Alexander McQueen, Effy, Bvlgari, Versace
Middels prisklasse: Guess, Armani Xchange, Betsey Johnson, House of Harlow, Juicy Couture, Disney Couture, Kate Spade, Kenneth Jay Lane, Marni, Marc by Marc Jacobs, Erin Wasson, DKNY, Alexis Bittar
Rimeligere varianter: Accessorize, Gina Tricot, H&M, Asos.com, Dorothy Perkins, Nine West, Top Shop







Har du en cocktailring i ditt smykkeskrin?

5 kommentarer:

  1. Jeg har ikke, men nå fikk du meg til å tenke at jeg kanskje burde skaffe en ;)

    SvarSlett
  2. En cocktail ring er det neste på min handleliste nå altså, har hatt lyst på en i eveigheter, men klarer aldri å bestemme meg!

    SvarSlett
  3. Jeg har mange!! Elsker store ringer som gjør litt ut av seg ;)

    SvarSlett
  4. Jeg har også mange. Men glemmer liksom å bruke dem. Skal grave de fram igjen!

    SvarSlett
  5. jeg er sååå enig med deg :)

    SvarSlett