onsdag 10. november 2010

Kunsten å handle julegaver..




Nå som julen nærmer seg synes jeg det er godt å ha noen holdepunkter når julehandelen begynner å bli stressende;

1) Du kan gi videre ubrukte eller uåpnede gaver du har fått, men kun om du tror mottageren blir oppriktig glad for det du gir.
2) Hvis du plutselig mottar en gave fra en du ikke hadde forventet å få fra, ikke føl deg presset til å stresse rundt for å finne noe å gi tilbake - men send et flott takkekort - i posten.
3) Ikke føl deg presset til å kjøpe noe du egentlig ikke har lyst å gi bort. Ikke la slitsomme og pågående selgere lure deg til å bite på salgstriksene. Stol på magefølelsen!
4) Det er hyggeligere å gi bort gaver når du ikke ruinerer deg selv på veien, sett en makspris og hold deg til den!
5) Hvis du har veldig mange gaver å kjøpe, velg en kategori du er god på eller en butikk som er typisk deg, og kjøp noe som passer alle; eks. en bokhandel, en platebutikk osv..
6) Hvis du går for gavekort, gjør noe personlig ut av det ved å legge ved et dekorert kort eller putt det i en dekorert konvolutt.
7) Hvis du handler gavene på nettet slipper du maset i butikkene!
8) Planlegg i god tid hvis du skal bestille gaver fra utlandet, du vet aldri hvor lang tid frakten kan ta.
9) Dra aldri på julegavehandling uten liste!
10) Følg med på hva venner og familie ønsker seg og skriv det ned slik at du har noen ideer når du skal ut og handle.

Nå følte hvertfall jeg at jeg plutselig ble mye mer motivert og inspirert til å begynne på julegavehandelen!

5 kommentarer:

  1. Jeg elsker å kjøpe julegaver, det er noe av det koseligste jeg vet:)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for tipsene! Jeg har begynt å tenke litt på det selv. Elsker å handle julegaver :)

    SvarSlett
  3. Jeg er helt håpløs når det kommer til julegaveshopping. ALLTID i siste liten. Skjønner ikke hvordan jeg klarer det... Så takk for tipsene!

    SvarSlett