onsdag 2. mars 2011

Dagens middagstips: Pytt-i-panne med chorizo



Her er en enkel og brennende het variant av pytt-i-panne! Super som en lett middag eller lunsj. Oppskriften vil at man posjerer eggene, men jeg lagde to kjappe speilegg i stedet da mine posjeringsevner ikke er fullstendig utviklet. Orket ikke sjanse på det denne dagen!

300 g nypoteter, kuttet i middels store biter
Olivenolje
40 gram skivet chorizo (skåret i strimler)
1 rød  chili
1/2 kvast med persille (hakket)
2 posjerte egg

1) Kok potetene til de er møre. Hell av vannet og avkjøl. Varm to teskjeer olivenolje i en stekepanne, stek potene til de blir gylne og sprø på utsiden. Tilsett chorizoen og chilien og stek i ytterligere 3-4 minutter, til chorizoen blir sprø. Smak til med salt og pepper, og strø over persille.
2) Server potene med posjerte (eller stekte) egg på toppen!

(Og nå husker jeg plutselig hvorfor jeg kjøpte persillen som står i kjøleskapet!... min variant ble altså servert uten persille, og jeg er sikker på at denne retten hadde vært enda bedre med innslag av den grønne krusede kompisen!)

kilde: bbcgoodfood.com

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar