onsdag 16. mars 2011

Helt Matt



Jeg gikk til MAC og ba om nøytrale øyeskygger. "Hva er nøytralt for deg?" spurte hun som jobbet der. For meg virket det først som et underlig spørsmål. Men kanskje min oppfatning av nøytralt ikke er universelt. Det jeg hadde i tankene og som jeg trodde gjaldt for alle som spurte etter "nøytralt" var hovedsaklig brune/beige toner. Hun spurte deretter hva slags farger jeg hadde fra før og jeg nevnte i fleng. Det er jo ikke akkurat sånn at MAC har de letteste eller mest normale navnene på fargene sine heller, og så gjaldt det å huske de i tillegg! Men etter å ha ramset opp alt fra "All That Glitters" til "Phloof!" (hvordan uttaler man egentlig det?) og Satin Taupe konkluderte hun med at "Alle fargene du eier har jo skimmer i seg!". Er det noe galt med det også nå plutselig? Matte farger har jeg aldri blitt tiltrukket av. De er jo kjedelige! Men så lot jeg meg overbevise (har et vagt minne av å ha lest at skimmer får en til å se eldre ut, så kanskje det var på sin plass å prøve matte farger) Til slutt endte jeg opp med følgende; Omega, Blanc Type og Malt og så langt er jeg faktisk ganske fornøyd til tross for at jeg nærmest gjesper når jeg ser fargene!

Hva slags øyeskygger foretrekker du? Matte eller med skimmer?

3 kommentarer:

  1. Jeg bruker begge deler. Det blir mye matte farger til hverdags, og skimmer til fest:)

    SvarSlett
  2. Haha.... Godt spørsmål i grunn, men jeg og hadde nok reagert. Hallo er ikke nøytralt nøytralt da liksom...
    Hadde ikke akkurat forventet at noen skulle funnet fram fargerike øyenskygger om jeg spurte om det.. Hehe..
    Jeg bruker ikke så knæsje farger i øyenskyggene jeg, jeg er litt nøytral som deg, jordfarger er en fin ting. Kanskje litt mer skimmer i om jeg skal ut liksom.. ;) Har en nydelig brun en fra H&M som er mye skimmer i, og hvis man tar litt vann på kosten så blir den helt perfekt for en natt ute.. Dessverre selger de den ikke lengre, ellers skulle jeg hamstret.. ;)

    Flott

    SvarSlett
  3. Jeg bruker matte farger, når jeg først bruker. Synes det blir finest, og fargene du har kjøpt så kjempefine ut!

    SvarSlett