søndag 22. august 2010

Boktips: Style A to Zoe


The Art of Fashion, Beauty and Everything Glamour!



Jeg er stor fan av Rachel Zoe.

Jeg blåser i om hun krangler med Nicole Richie, er uvenner med Mischa Barton og har usunne verdier. Som stylist er hun suveren. Jeg kan nesten ikke få sagt hvor mye jeg gleder meg til en ny sesong med Rachel og hennes stylist-team.


Denne lille damen har mange jern i ilden, og et av hennes prosjekter har vært en bok.

Boken heter "Style A to Zoe". I boken deler Rachel Zoe sine tips fra innsiden om kunsten å beherske den moteriktige livsstilen på den røde løperen. Rachels stil oser av glamor og luksus, men hun prøver likevel å fokusere på hvordan du kan oppnå den samme stilen til en rimelig penge. Du får tips om hvilke accessories du ha, hva som bør finnes i garderoben av plagg slik at du er forberedt på alt, når du bør investere og når du bør kjøpe billig når det kommer til sko og vesker, og hvordan pynte, innrede, underholde og reise med stil.


Kapitler i boken er blant annet;

* Mastering red carpet moments in your life

* Developing a style for work or play that's unstudied and glamorous

* Personalizing your own look by referencing your favorite style icons and vintage clothes

* The importance of the "wow" piece - and how to choose the right one for you

* Throwing a chic dinner party and creating a luxuriously cozy living space

* Packing and traveling like a jetsetter

* Enjoying every day, living it up in style


Hvis jeg må trekke frem noe negativt så synes jeg kanskje illustrasjonene er litt for mange og tegningene laget med fargeblyanter passer rett og slett ikke helt inn. I tillegg er noen av tipsene hennes kanskje ikke egnet for oss dødelige. Hun foreslår eks. å leie en hel avdeling på Chateau Marmont (A-kjendisenes tilfluktssted i Hollywood) for litt privatliv under sammenkomsten.
Jaja, det er nå gøy å drømme!

1 kommentar: