tirsdag 10. august 2010

Fitflops/Easy Tone/Shape-Ups fungerer ikke!












Du har sett reklamene, du har lest produktbeskrivelsen, du har kanskje til og med kjøpt deg et par? Skoene som er designet for å skal forme og stramme opp muskler i legger, lår og rumpe bare ved å bevege deg rundt til daglig.


I følge nye studier ved American Council on Exercise så viser studiene at det dessverre har vært for godt til å være sant. Reklamene lover at du raskt og lett skal oppnå resultater ved å bytte til et par Fit Flops/Reebok Easy Tone/Skechers Shape-Up etc.., og det er akkurat det folk er på jakt etter! En lettvint måte å bli veltrent på!


Dessverre viste testene at det ikke var noen ekstra trim eller oppstramming for kroppen ved å bytte til slike sko.


Det er riktignok én positiv effekt ved denne type sko; motivasjonsfaktoren. Hvis man blir ekstra motivert til å bevege seg ved å benytte slike sko, så kom det noe godt ut av det likevel!



Selv har jeg to par Reebok Easy Tone sko, så jeg må si jeg er litt skuffet selv om jeg lenge har tvilt på effekten! (Å gå turer med Reebok Easy Tone er jo som en lek, føler jeg bare spretter avgårde, hvordan kan det da være ekstra trening?)


Er du eier av noen fitnessko og har du merket noen effekt?

1 kommentar:

  1. Jeg har tenkt at det er bullshit fra første sekund, så juhu - det var de pengene spart:)

    SvarSlett