torsdag 21. oktober 2010

Knuste Drömmar



Jeg skrev tidligere om IKEAs muffinsbrett og muffinsformer som heter Drömmar. Brettet er litt utenom det vanlige og har former som er dypere og smalere enn normalen. Formene har også en litt uvanlig fasong, og jeg trodde disse hørte sammen. Det gjør de tydeligvis ikke! Papirformene er for store for brettet og legger seg som en krøll. Dessuten blir steketiden vanskeligere å beregne med dype former, varmen trenger ikke gjennom på samme måte som tradisjonelle brett. Mine ble ikke på langt nær like elegante som på illustrasjonsbilde fra IKEA. Mulig jeg gir brettet en ekstra sjanse for å teste det for grovere muffins, men som cupcakebrett fungerer det dessverre ikke!

4 kommentarer:

  1. Så dumt at de reklamerer det som om det hører sammen da! For det ville jeg også trodd ut i fra bildet :(

    SvarSlett
  2. Nei åhh, stakkar. Håper de blir MYE bedre neste gang du prøver : ) Men kan se for meg at det blir vanskelig å få de gjennomstekt ja.. :/

    SvarSlett
  3. Jeg har kjøpt mine muffinsbrett på Rafens og er veldig fornøyd. Tips, tilfelle resultatet fortsatt ikke er bra andre gang med IKEAs muffinsbrett.

    SvarSlett